Kjøpsvilkår

Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.

PRISER 

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva. Vi tar forbehold om prisendringer i forbindelse med devaluering, valutasvingninger eller momsendringer. 

Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden. Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel. 

TILGJENGELIGHET

Varer som er solgt kan ikke bestilles igjen. Det hender likevel at vi kan være utsolgt for en vare som ligger som tilgjengelig i nettbutikken. Dette kan skje, for eksempel, hvis vi ikke har mottatt det bestilte antallet varer og ikke har oppdatert informasjon, eller at vi har feilpakket en vare, eller at en vare har blitt ødelagt.

Dersom vi ikke har varen din inne, vil du motta en e-post om dette. Da kan du velge om du vil kansellere ordren av den varen eller la den stå som en restordre. Dersom du ønsker andre (eller flere) varer enn de som ligger inne i butikken, så send en e-post og vi kan prøve å bestille for deg (leveringstid må påregnes).

Vi tar også forbehold om at fargegjengivelsen på produktene ikke er lik hos alle, og at den kan variere på ulike datamaskiner og skjermer.   

BETALINGSMÅTER: 

Vi har en rekke av betalingsmåter som vi er sikker på passer dine behov:

  1. KREDITTKORT:Dette er den raskeste måten å betale på, og det er like sikkert som å bruke kortet i en butikk. Betalingen behandles av Paypal, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. Med Paypal har man de samme garantier og den samme trygghet som i den fysiske verden. 

Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert. Vær obs på at du må oppgi CVV2-koden som står bak på kortet ditt. Dette er en 3- sifret kode som står til slutt i signaturfeltet, og som sikrer at brukeren har et gyldig kort.   Av sikkerhetsmessige grunner lagrer vi i butikken ikke ditt kreditkortnummer. 

Den sikreste løsningen på markedet markedsføres av Visa og MasterCard under navnene Verified by Visa (VbV) og MasterCard SecureCode (MCSC). Løsningen innebærer at partene i kjøpsøyeblikket blir autentisert. Dette betyr at kortholder, i tillegg til å oppgi kortnummer og utløpsdato, må identifisere seg med en kode mottatt fra kortutsteder. Koden kan være et passord, kodekort, kodebrikke, eller sikkerhetsløsning som kortholder gjenkjenner fra nettbanken sin. 

HVA ER PAYPAL? 

PayPal er en sikrere, raskere, sikrere måte å betale på internet - dine finansielle detaljene er aldri delt. For mer informasjon, les om www.paypal.com 

KAN JEG BRUKER ET KREDITTKORT MED PAYPAL? 

Ja. Du kan bruke Visa, MasterCard, Discover og American Express med PayPal. 

HVOR TRYGT ER PAYPAL? 

Veldig trygt! Når du betaler med PayPal, slipper du å vise kredittkortnummeret ditt til oss.

  1. FORHÅNDSBETALING V/BANKOVERFØRING:Du mottar da en automatisk ordrebekreftelse på e-post med totalsum, ordrenummer og kontonummer. Denne vil du motta kort tid etter din handel hos oss. Betaling må skje innen 5 dager fra du har mottatt ordrebekreftelsen, og varene sendes umiddelbart etter mottatt betaling (så snart den er blitt registrert hos oss, dette kan ta opptil 2 dager), og så sant vi har varene på lager. 

Kontonummeret vårt er 3705.18.19250. 

Vi kan ikke reservere din bestilling i mange dager. Når du velger forhåndsbetaling ligger dine varer kun i 5 dager fra du har mottatt din ordrebekreftelse. Dersom du ikke betaler innen 5 dager, kanselleres ordren din. Enkelte produkter kan ikke reserveres på grunn av deres popularitet. Vi vil gi deg beskjed om dette påvirker deg. Innebærer din bestilling merkostnader for oss i form av ubetalte varer som for eksempel var bestilt for deg, vil vi fakturere deg et administrasjonsgebyr på kr. 100,-. 

  1. BETALING V/HENTING:Dersom du bor i Drammen eller omegn, kan du hente varen(e) hos oss og betale kontant. Vi sender en e-post når varene er klare og avtaler tidspunkt for henting. Velg "hentes i butikk/Betaler v/henting". Du betaler da ingen fraktkostnader. 

Adressen vår: Fossilveien 20, 3034 Drammen. 

Dette må da avtales på e-mail: salg@peekaboobabygaver.no. da vi er en nettbutikk og varene blir pakket før de ankommer utleveringssted. HUSK: oppgi riktig e-mailadresse når du registrerer deg slik at vi kan kontakte deg! 

  1. POSTOPPKRAV: OBS. IKKE tilgjengelig for øyeblikket (14.03.2019) Du kan også velge postoppkrav. Du betaler fraktkostnader for din bestilling pluss en ekstra kr 99 for postens gebyr (maksimal Kr 289). Velg "Betaler v/henting." under betalingsprosessen prosedyren og vennligst legg en kommentar i kommentarfeltet for å si at du vil bruke postoppkrav tjenesten og betaler på postkontoret. Vi sender deg en faktura / kvittering med den totale kostnaden for din bestilling, som vil være den samme som det beløpet du betaler på postkontoret. 

Postoppkrav er IKKE tilgjengelig for større møbler, noen babykurver og leker. 

Vennligst les produktbeskrivelsen informasjon for å bekrefte hvilke produkter kan kjøpes med denne tjenesten.

  1. GAVEKORT:Når du er på kassa siden, bare skriv inn kodendetaljene i gavekortet feltet for å betale. Det vil være en kode i gavekortet man kan bruke mot alle kjøp på nettbutikken og gavekortets beløp trekkes da av totalsummen. 

Du kan bruke gavekort som en delbetaling for varer eller bruke flere gavekort for samme ordre. Dersom et kjøp verdien er mer enn beløpet på gavekortet, kan balansen bli betalt med noen av de andre betalingsmåter. Man kan benytte et gavekort flere ganger dersom man ikke handler for hele saldo med en gang. I kassen vil man kunne se til enhver tid saldo på gavekortet. 

Gavekortet er gyldig i 12 måneder slik at de får god tid til å bla gjennom nettbutikken for å gjøre sine valg.   

6. VIPPS: Nå kan du betale hos oss med Vipps! Det fungerer akkurat som vennebetaling, men istedenfor å betale til vårt telefonnummer, så betaler dere til vårt Vipps konto - 138065 eller skriv inn Peekaboo Babyprodukter. Ingen gebyr og du kan legge igjen en melding, f.eks 'ordre nummer'.    

Får du betalingsproblemer kan du sende oss en e-post til salg@peekaboobabygaver.no så kommer vi nok til en enighet.    

 

ANGRETT, RETUR & BYTTE 

Ved kjøp av varer over internett har du, som kunde/kjøper, angrerett i 14 dager av ubrukte varer i orginalemballasje. 

Returporto betales av kjøper. Varen(e) må ikke være brukt eller vasket. Det er nok at avbestillingen er postlagt eller levert av kunden før fristen er ute. Avbestillinger og retur må sendes eller levert av kunden før slutten av 14 dagers retur policy. 

Vennligst kontakt oss via e-post med årsaken til retur og vi vil sende deg retur prosedyre. Hvis du ønsker å returnere varer til oss er det viktig at du sørger for skikkelig emballasje. 

Ved retur av bestilte varer er det kunden/kjøper som betaler returporto, jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Etter samme lov tapes retten til retur av varer dersom varen er brukt eller på annen måte forringet og ikke lenger i salgbar stand. Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss. 

LIKER DU IKKE FARGE ELLER STIL? NO PROBLEM - DU KAN BYTTE DEN TIL NOE ANNET! 

Du er velkommen til å bytte en vare for noe annet etter du har mottat den. Varene må være ubrukt og i originalemballasjen. Returporto må betales av kjøper. Som med varene som er returners, må det gjøres innen 14 dager med en e-post sendt først til salg@peekaboobabgaver.no  

FEIL ELLER MANGLENDE LEVERANSER

Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. 

Sjekk den vedlagte informasjonen om det er varer som er restnotert før du kontakter oss.  Send oss e-post på salg@peekaboobabygaver.no og skriv på faktura-/ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil, retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnad for deg. 

Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen - ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen. Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også du kontakte oss så snart som mulig på salg@peekaboobabygaver.no. 

Det er viktig at du ikke kaster emballasjen varene kom i, vi kan trenge den i forbindelse med vår forsikring.

Når du er på kassa, finner du leveringsmåter og fraktkostnader for hver bestilling. 

 

HVOR LEVERER VI TIL? 

På det nåværende tidspunkt, sender vi varer til Norge (inklusive Svalbard), Sverige, Danmark og resten av Europa. Alle leveringspriser på vår nettbutikk er for levering til Norge (ikke inkludert Svalbard). Hvis du ønsker en ordre levert til Svalbard eller andre steder i Europa (inkludert Sverige og Danmark), vennligst ta kontakt med oss og vi kan gi deg et tilbud. Kundene er ansvarlig for å finne ut og betale noen moms og avgifter i eget land.

 

HVA ER FRAKTKOSTNADER PER ORDRE INNEN NORGE? (INKL. FINNMARK & NORDLAND, EKS SVALBARD)

Når du er på til kassen, ser du leveringsalternativer og fraktkostnader tilgjengelig for bestillingen din, men her er et sammendrag: 

0,1-2kg - Kr 39 (sendt via A-Post, kan ikke spores) 

Over 2kg, ordrer sendes via Norgespakke / Bring Servicepakke sporbar tjeneste for lager varer, og via et fraktselskap for skreddersydde, Leipold, Disney, store møbler, madrasser og Kidraft bestillinger (mer informasjon nedenfor): 

2,1-6kg - Kr 79 

6,1-15,9kg - Kr 99 

16kg + (der ordreverdien er under kr 1000) - Kr 200 

Bestillinger over Kr 999 - Gratis frakt uansett vekt (unntatt Svalbard, gjelder bare til innenlandske leveringsadresser.) 

Postoppkrav - Fraktkostnader ovenpå + Kr 99 postkontor admin gebyr (maks kr 289) 

Gavekort - GRATIS (sendes via e-post) 

Disse kostnadene er per bestilling, uansett hvor mange varer du bestiller. 

Volumvekt: Noen store elementer kan ha høyere fraktkostnader, selv om de ikke veier så mye i kilo. Dette er fordi transportbransjen omdanner volum til vekt, og beregnet skipsvekt vil være volumvekt, selv om den faktiske vekten er mindre. Du kan lese mer på bring.no.

 

HVA ER LEVERINGSTID? 

(i). LAGERVARER 

Lagervarer (Mamas & Papas produkter, klær, noen Moses babykurver og stativer, klesstativer, tepper og sengetøy, noen leker og innredning) sendes innen 3-5 virkedager, så lenge de er på lager ved bestillingstidspunktet, og sendt av enten Bring Servicepakke, Norgespakke, postoppkrav / postoppkrav eller A-Post, avhengig av leveringsmetode valgt eller tilbys (mer informasjon nedenfor). Når sendt (3-5 virkedager), omtrentlige leveringstider innen Norge er: 

Vestlandet - 1-3 virkedager 

Sørlandet - 1-3 virkedager 

Østlandet - 1-3 virkedager 

Midt Norge - 1-3 virkedager 

Nord Norge - 4-5 virkedager 

Alle bestillinger av lagervarer bør derfor bli mottatt i Norge innen 4-12 virkedager så lenge varene er på lager ved bestilling og avhengig av leveringsadresse (se omtrentlige regionale leveringstider ovenfor). 

Du vil motta en e-post med sporingsinformasjon når bestillingen er sendt, slik at du kan spore pakken selv.

(ii). SKREDDESYDDER BESTILLINGER, LEIPOLD, DISNEY, STØRRE MØBLER, MADRASSER, KIDKRAFT VARER & LEKER

For skreddersydde varer, for eksempel Leipold Moses babykurver og større møbler, levering kan ta opptil 3-4 uker og er sendt via et fraktselskap som Schenker Logistics, Tollpost, TNT eller UPS. I noen tilfeller er varer sendt direkte fra leverandør (dette hjelper fremskynde leveringsprosessen til deg) - leveringstider for slike varer kan ta opp til 10 dager, selv om de er levert vanligvis tidligere. 

I alle disse tilfellene, vil du motta sporingsinformasjon og videre instruksjoner gang varene er sendt. OBS! Det er viktig at e-postadressen du oppgir er korrekt, slik at du kan motta denne mailen og eventuelle andre e-post hvis vi må ta kontakt med deg.

 

HVA ER LEVERINGSALTERNATIVENE? 

(i). FOR SMÅ VARER UNDER 2KG: 

A-post (kan ikke spores) 

(ii). FOR LAGERVARER OVER 2KG: 

Betaler v/henting fra Peekaboo - GRATIS. Vi sender deg e-post når vi får ordrebekreftelsen for å avtale hentetid.

Bring Servicepakke / Norges sporbar tjeneste - henter på ditt lokale postkontor når det passer for deg (innen 12 dager av ankommst på postkontoret.) Du er også i stand til å ordne for hjemkjøring på egen kostnad - og til en konkurransedyktig pris. Vi sender deg e-post med sporingsdetaljer når varene er på vei til deg.

Postoppkrav - Betaler når du henter på ditt lokale postkontor. For dette valget, velg 'Betaler v/henting fra Peekaboo' i kassa, og skriv i kommentarfeltet at du ønsker den postoppkrav tjenesten. Gjelder ekstra kostnad. (se ovenfor på 'Hva er fraktkostnader innen norge?'). Vi sender deg e-post med sporingsdetaljer når varene er på vei til deg.   

(iii). FOR SKREDDERSYDDE VARER: 

Skreddersydde bestillinger som Leipold produkter, sendes direkte fra leverandør med Schenker, rett til døra. Du vil motta sporingsinformasjon fra oss via e-post. Schenker bør kontakte deg for å avtale et passende tidspunkt for levering. 

(iv). FOR DISNEY MØBLER, STØRE MØBLER, MADRASSER: 

Store, Disney møbler og Dry madrasser sendes direkte fra leverandør via Tollpost eller Posten. Ordrene skal leveres til nærmeste Tollpost depot eller postkontor der du kan hente når det passer for deg. Du vil også motta en SMS-melding eller e-post når bestillingen er klar for henting.

(v). FOR KIDKRAFT MØBLER OG LEKER: 

KidKraft produkter som ikke holdt på lager blir sendt via UPS eller deres samarbeider (Bring eller Posten). Leveransene er gjort mellom 1000-1700 (og noen ganger opp til 1900). 

For fjerntliggende områder og enkelte andre områder (vanligvis postnummer fra 3999) Leveringen er sendt direkte til ditt lokale postkontor der de blir liggende i 10 dager slik at du kan hente når det passer for deg. Informasjonen vil være tilgjengelig på sporingsinformasjonen sendes via e-post. (NB. Uavhentede pakker produkter vil bli belastet på Kr 600 i henhold til våre vilkår og betingelser.) 

For leveringsadresser i områdene nord fra Trondheim og nord fra Vest Bergen, er varer levert med Posten. De forsøker å levere tre ganger. Deretter ligger varene på ditt lokale postkontor der de blir liggende i 10 dager slik at du kan hente når det passer for deg. Informasjonen vil være tilgjengelig på sporingsinformasjon, og du bør også få en melding om dette.

For leveringsadresser i områdene som Stavanger og Bergen, vil varene bli levert av Bring.  De forsøker å levere tre ganger. Deretter ligger varene på Bring lageret i 10 dager, slik at du kan ordne en leveringstid som passer for deg. Informasjonen vil være tilgjengelig på sporingsinformasjon, og du bør også få en melding om dette.

For alle andre områder, f.eks. Oslo og Vestlandet, forsøker UPS å levere tre ganger. Deretter ligger varene på UPS sin lagring i 10 dager hvor du kan avtale hjemkjøring når det passer for deg. Informasjonen vil være tilgjengelig på sporingsinformasjon, og du bør også få en melding om dette. 

Hvis du trenger levering på en annen enn den planlagte datoen, ta kontakt med UPS ETTER de har forsøkt å lever en gang. Vær oppmerksom på, UPS kan bare endre leveringsdato ETTER et første forsøk, og ikke før. Endringer kan kun gjøres direkte med UPS-kontor, og ikke sjåføren. Tlf. 800-33-470

Vennligst sjekk enkel informasjon for mer spesifikk informasjon om produktet. Skulle du trenge mer informasjon om leveringstider for spesifikke varer eller levering til Svalbard eller andre deler av Europa, vennligst kontakt oss på salg@peekaboobabygaver.no 

  1. HVA ER LEVERINGSTID PÅ RESTORDRER?

Utsolgt produkter kan ta opptil 4-8 uker for levering. I slike tilfeller vil du motta oppdateringer om status på din bestilling.   

  1. UAVHENTEDE PAKKER

Alle uavhentede pakker vil belastes med et gebyr på kr. 350,- og Kr 450 for varer over 600 kr. Uavhentede Moses kurver og møbler vil bli belastet med kr 600).

Gi oss beskjed hvis du har noen problemer, og vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg!

 

SIKKERHET & PERSONVERN 

Peekaboobabygaver.no lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. 

Ved betaling med kredittkort benyttes en sikker, ekstern løsning som gjør at vi selv aldri er i kontakt med kortnummer eller bankinformasjon, og dermed kan heller ingen hente ut slik informasjon hos oss.  

Om du har noen spørsmål, bare send en e-post til salg@peekaboobabygaver.no

 

TIL SLUTT

Er det noe du ikke fikk svar på her, eller har du andre spørsmål vedrørende kjøpsbetingelsene? Ta kontakt! send en e-post til salg@peekaboobabygaver.no. Vi svarer deg så fort vi kan.Vi ønsker tips fra deg! Om du kommer over nye/ukjente produkter relatert til gaver til baby og småfolk eller baby og barne prodkuter håper vi du tipser oss om det! Ønsker dere en riktig spennende handel og velkommen tilbake!